Un SRL este cea mai comună formă de organizare juridică a activității unei companii. Din multe puncte de vedere, un SRL este preferabil chiar și unui PFA. Probabil te întrebi ce acte sunt necesare pentru înființarea unui SRL. Îți spunem detaliat în acest articol, îți explicăm ce înseamnă fiecare act, iar bonus primești câteva recomandări importante dacă vrei să îți deschizi un SRL în Timișoara!

Ce este un SRL?

SRL înseamnă Societate cu Răspundere Limitată. Termenul de „limitată” se referă la răspunderea în fața legii în limita capitalului social investit. Astfel, dacă firma are datorii, creditorii nu se vor îndrepta împotriva fondatorilor, ci strict împotriva firmei. De asemenea, un SRL îți oferă și protecție patrimonială. Dacă firma are datorii, nimeni nu se va putea îndrepta împotriva posesiunilor tale ca persoană fizică, ci doar împotriva bunurilor aflate în posesia firmei.

Un SRL îți oferă avantaje fiscale excelente: impozitul datorat statului este în cuantum de 3% din cifra de afaceri realizată dacă nu ai angajați și doar 1% din cifra de afaceri realizată dacă ai minimum un angajat. La aceste taxe, se adaugă 5% impozit pe dividente (atunci când vrei să scoți banii din firmă) și eventualele taxe datorate pentru angajați, dacă ai.

Așadar, SRL-ul este recomandat unei game largi de antreprenori, de la cei aflați la început de drum, care nu vor avea niciun angajat, până la corporații cu cifre de afaceri de miliarde de lei.

ce inseamna SRL

Acte necesare pentru înființarea unui SRL în Timișoara sau oriunde în altă parte

Dacă vrei să deschizi un SRL, un PFA sau orice altă entitate, sursa cea mai credibilă de informații este site-ul oficial ONRC (Oficiul Național al Registrului Comerțului). Îți recomandăm ca, atunci când cauți informații legate de firme, închidere, radiere sau înființare firme, aceasta să fie principala ta sursă de informații. Legea se schimbă frecvent, însă aici vei găsi informații mereu actualizate. Conform ONRC, actele necesare pentru înființarea unui SRL în Timișoara sau oriunde în altă parte sunt:

  1. Cererea de înregistrare (original) – formular;
  2. Anexa 1 privind înregistrarea fiscală – formular şi, după caz, Anexa 2 privind investiţia străină  – formular;
  3. Declaraţia-tip pe propria răspundere semnată de asociaţi sau de administratori din care să rezulte, după caz, că:
    • persoana juridică nu desfăşoară la sediul social, la sediile secundare sau în afara acestora, activităţile declarate, o perioadă de maximum 3 ani (model 1 – original);
    • persoana juridică îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii pentru activităţile precizate în declaraţia-tip (model 2 – original);
  4. Dovada verificării disponibilităţii şi rezervării denumirii firmei și, după caz, a emblemei  – detalii ;
  5. Dacă este cazul: acordul pentru utilizarea denumirii, prevăzut de art. 39 din Legea nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  6. Actul constitutiv (original) – detalii (Modele acte constitutive: SRL asociat unicSRL mai mulți asociațicomandită simplănume colectiv);
  7. Documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social și, dacă este cazul, înscrisul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu secundar. – detalii;
  8. Dovezile privind efectuarea vărsămintelor aporturilor subscrise de asociaţi la capitalul social (copii), cu excepția societăților cu răspundere limitată – detalii;
  9. Actele privind proprietatea pentru aporturile în natură subscrise şi vărsate la constituire; în cazul în care printre acestea se afla şi imobile, certificatul constatator al sarcinilor de care sunt grevate (copii certificate) – detalii;
  10. Declaraţiile date pe propria răspundere, după caz, de către fondatori/administratori/cenzori sau persoane fizice reprezentante ale persoanei juridice numită administrator sau cenzor, din care să rezulte că îndeplinesc condiţiile legale pentru deţinerea acestor calităţi  – detalii;
  11. Actele de identitate ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor sau auditorilor persoane fizice (copie certificată de parte);
  12. Specimenele de semnătură ale reprezentanţilor societăţii (original) – detalii;
  13. După caz, declaraţia autentică pe propria răspundere a persoanei fizice cetăţean străin în nume propriu sau ca reprezentant al persoanei juridice străine care nu este înregistrată fiscal în România, în original şi, după caz, traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public – detalii;
  14. Informaţiile din cazierul fiscal al asociaţilor, acţionarilor, membrilor şi reprezentanţilor legali sau desemnaţi, care au obligaţia prezentării certificatului de cazier fiscal (original) – detalii;
  15. Dacă este cazul:
    • actele de înregistrare ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor persoane juridice (copie certificată) – detalii;
    • avizul asociaţiei de proprietari privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de Legea nr. 196/2018 (completat pe formular – tip – original) – detalii;
    • mandatul pentru persoana abilitată să semneze actul constitutiv în numele şi pe seama fondatorului persoană juridică (copie certificată);
    • dovada autorizațiilor/avizelor eliberate de autoritățile competente ca o condiție prealabilă înmatriculării în registrul comerțului, când emiterea unor astfel de autorizații/avize este prevăzută de lege,  dovezile privind îndeplinirea condițiilor prevăzute prin legi speciale, corespunzător domeniului de activitate, avizele prealabile prevăzute de legile speciale (în original sau copie certificată) – detali ;
    • dovada privind împuternicirea persoanei desemnate să îndeplinească formalitățile legale (original); – detalii
  16. Declarație privind beneficiarul real al persoanei juridice – detaliiformular – tipmodel orientativ declarație beneficiar real (înscris sub semnătură privată)GHID de completare „Declarație privind beneficiarii reali”;
  17. Dovezile privind plata tarifului legal – detalii:

 

În prealabil, este necesară cererea de verificare disponibilitate şi/sau rezervare denumire firmă (original) – formular, completată cu 3 denumiri – detalii, în ordinea preferinţelor, respectiv de verificare disponibilitate şi rezervare emblemă (dupa caz) – formular.

 

Înființare SRL în Timișoara

Dacă dorești să îți deschizi un SRL în Timișoara, suntem aici să te ajutăm. Știm că înființarea unui SRL nu e chiar cel mai ușor lucru din lume. Vei avea multe drumuri de făcut în locuri diferite. Va trebui să ai dosarul complet și corect pentru a nu întâmpina întârzieri. Personalul de la Registrul Comerțului nu este întotdeauna disponibil să îți ofere informațiile detaliate pe care le cauți.

consultanta SRL

Noi te scutim de absolut tot: drumuri, bătăi de cap, nervi, timp pierdut, problema găsirii locului de parcare, absolut tot. În plus, îți oferim și consultanță pentru afaceri. Îți oferim răspunsuri la toate întrebările pe care le-ai putea avea atunci când deschizi o firmă. Și știm cât de multă nevoie ai de explicații clare, pe înțelesul tău, fără termeni juridici complicați și, mai ales, cu informații personalizate pentru afacerea ta.

Alegem împreună soluția cea mai potrivită pentru tine. Ne ocupăm de tot, până când tu ai actele noii tale firme în mână, fără niciun efort din partea ta. Oferim servicii profesionale de înființări SRL în Timișoara la cele mai prietenoase tarife!

Înmatricularea unui nou SRL durează aproximativ o săptămână. Așadar, apelând la noi azi, în aproximativ 7 zile te vei putea numi „antreprenor”. Să fie cu succes!

infiintare SRL Timisoara

Leave a comment

Inchidere, Modificare, Infiintare Firma, SRL, SRL-D, PFA, II