În practica noastră, am constatat că antreprenorii știu foarte bine ce este un SRL sau un PFA și care este diferența dintre ele. Totuși, aproape niciunul nu știe ce este o Unitate Protejată Autorizată și, mai ales, cum îi poate ajuta această informație. De aceea, în articolul de astăzi am decis să vă oferim TOP informații despre unitățile protejate. De asemenea, vă ajutăm să înțelegeți cum poate compania dvs să beneficieze de pe urma Legii 448. Află totul din acest articol oferit cu drag de Corsim Timișoara!
Unități protejate – top informații utile
Iata informatiile pe care orice antreprenor din Romania ar trebui sa le stie referitor la subiectul „unitati protejate”:
Legea 448/2016 referitoare la persoanele cu dizabilități
Autoritățile și instituțiile publice; persoanele publice, juridice sau private care au cel puțin 50 de angajați au obligația de a angaja persoane cu dizabilități într-un procent de cel puțin 4% din numărul total de angajați (cf. art. 78 din Legea nr. 448/2006). Cei care au peste 50 de angajați în total, însă nu au minimum 4% persoane cu dizabilități angajate au două opțiuni:
1) Să plătească lunar către bugetul de stat o sumă reprezentând 50% din salariul de bază minimum brut pe economie înmulțit cu numărul de locuri de muncă în care nu au angajate persoane cu handicap;
sau
2) Să achiziționeze produse sau servicii de la unități protejate autorizate, în sumă echivalentă cu 50% din cea datorată la bugetul de stat.
La punctul 2), se decontează doar achizițiile de produse ori servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu dizabilități angajate în unități protejate autorizate, pe bază de parteneriat. De exemplu, daca o firmă produce prin munca angajaților cu dizabilități anumite produse, tu poți cumpăra aceste produse dacă sunt necesare pentru firma ta fără a le plăti. Sau, mai corect spus, le plătești din bugetul pe care ar fi trebuit să îl dai la stat conform punctului 1, prin decontare. Astfel, statul încurajează firmele să angajeze persoane cu dizabilități pe de o parte; iar pe de altă parte încurajează firmele să cumpere de la aceste unități protejate ce au angajați cu dizabilități. Așa funcționează unitățile protejate autorizate.
Atunci când alegeți unitatea protejată de la care să faceți achiziția, trebuie să vă asigurați că a fost autorizată sau reautorizată conform legii în vigoare. În caz contrar, sumele nu vor fi eligibile pentru decontare.
Cine se poate autoriza ca unitate protejată?
Se pot autoriza ca unități protejate firmele care angajează minimum trei persoane cu dizabilități. Persoanele cu dizabilități angajate trebuie să reprezinte cel puțin 30% din numărul total al salariaților și trebuie să cumuleze minimum 50% ca normă din totalul de norme ale angajaților, iar produsele și serviciile comercializate trebuie să fie realizate prin propria activitate a persoanelor cu dizabilități.
Cum afli ce firme sunt autorizate ca unități protejate?
Pentru a vedea lista la zi de firme cu statut de unități protejate, poți intra aici. Așa vei ști de la cine poți achiziționa produse cu decontare conform Legii 448. Iar dacă ai nevoie de asistență și consultanță pentru a te autoriza ca unitate protejată în Timișoara, poți apela la Corsim Timișoara. Sau poate vrei să colaborezi în siguranță cu o astfel de unitate? Suntem aici pentru tine!
De asemenea, daca ai nevoie de ajutor contabil pentru unitatea protejată în Timișoara, tot experții parteneri Corsim te ajută cu mare drag!
Cine suntem noi?
Noi, echipa Corsim, ne mândrim să fim experți de top din Timișoara în diverse domenii. Indiferent că ai nevoie de:
- servicii de înființări/modificări/radieri firme,
- servicii de autorizare ca unitate protejată,
- servicii de consultanță și asistență în relația cu organele și instituțiile statului,
- servicii de branding și marketing,
- servicii de asigurări pentru orice ai nevoie,
noi suntem aici, de partea ta! Întotdeauna cu tarife prietenoase!