Dacă deschizi acum prima ta firmă, probabil ai descoperit anumite denumiri care nu îți sunt familiare. Îți explicăm pe larg în acest articol ce acte sunt necesare pentru o înființare de firmă și ce înseamnă fiecare act!

Înființarea unei firme

Atunci când vrei să înființezi o firmă, poți alege între următoarele forme de organizare:

  • Persoană Fizică Autorizată (PFA),
  • Întreprindere Individuală (II),
  • Societate cu Răspundere Limitată (SRL),
  • Societate cu Răspundere Limitată – Debutant (SRL-D),
  • Societate pe Acțiuni (SA).

După ce alegi forma de organizare dorită, poți afla de pe site-ul oficial ONRC care sunt documentele necesare pentru fiecare. Apoi, poți încerca să deschizi singur firma. O idee mai bună este însă să mergi la sigur, fără stress și fără să te ocupi tu, alegând serviciile de înființare firme în Timișoara oferite de Corsim.

servicii infiintare firme Timisoara

Iată ce înseamnă mai exact principalele documente solicitate de autorități pentru înmatricularea unei firme noi:

Ce înseamnă Actul Constitutiv al unei firme?

Actul Constitutiv este unul dintre documentele care ridică cele mai mari bătăi de cap viitorilor antreprenori. De regulă, acesta este un document destul de stufos, ce trebuie să conțină informații corecte și reale privind:

  • datele de identificare ale asociaților din firmă,
  • forma legală a noii societăți,
  • denumirea aleasă,
  • sediul social (adresa oficială a firmei) și sediile secundare,
  • obiectele de activitate principale și secundare,
  • domeniul ales pentru activitatea firmei,
  • capitalul social depus și procentajul aportului fiecărui asociat,
  • administratorii și rolurile pe care le vor avea în firmă,
  • durata funcționării societății,
  • modul de lichidare și dizolvare a societății etc.

Prea complicat? Te înțelegem. Te ajutăm cu drag să completezi actul constitutiv al noii tale companii!

ce inseamna act constitutiv - Corsim TM

Ce este documentul pentru spațiu (pentru sediu social) al unei firme?

Orice firmă are nevoie de un spațiu, adică de o adresă oficială de corespondență – un sediu social. Poți desfășura sau nu activități la acest sediu social. Indiferent de situație, este obligatoriu ca el să existe. Un sediu social poate fi:

  • o cameră din apartamentul tău sau din casa ta,
  • un spațiu comercial propriu sau închiriat,
  • un spațiu luat în comodat,
  • un spațiu oferit cu titlu de sediu social de o terță parte.

Nu ai unde să îți stabilești sediul social? Nicio grijă! Echipa Corsim îți oferă găzduire pentru sediu social în Timișoara!

gazduire sediu social Timisoara - Corsim TM

Ce înseamnă Rezervarea numelui firmei?

Primul pas pentru înființarea unei firme noi este să alegi un nume pentru aceasta, apoi să verifici disponibilitatea acelui nume la Registrul Comerțului. Bineînțeles, fiecare firmă din România trebuie să aibă un nume unic. De aceea, numele ales de tine va trebui verificat și, în cazul în care este disponibil, trebuie rezervat la Registrul Comerțului, astfel încât să fie păstrat pentru tine până când îți înmatriculezi efectiv firma. Acest act se numește Rezervarea numelui firmei. După ce ai acest act de la Registrul Comerțului, poți începe adunarea celorlalte acte necesare și depunerea lor.

cum completezi actele pentru o firma - Corsim TM

Ce cuprinde Declarația privind asociații?

Este necesară în cele mai multe cazuri o declarație prin care să atești faptul că ai calitatea de a fi asociat, asociat unic sau administrator într-o firmă nou înființată. Totodată, administratorul va trebui să dea și un specimen de semnătură. Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă că aceasta va fi semnatura ta oficială pe toate actele firmei, iar semnăturile tale ulterioare vor fi comparate cu această semnătura oficială.

Declarația privind beneficiarii reali ai societății

Dacă asociații din noua firmă sunt persoane fizice și sunt beneficiarii finali ai profiturilor societății, această declarație nu mai este necesară conform noii legislații. Totuși, dacă un asociat al firmei noi este o altă firmă, această declarație trebuie să existe.

Servicii înființări firme Timișoara

Dacă nu ai experiență, unele lucruri pot fi mai grele de înțeles și de rezolvat. Iar dacă ai mai avut firme, știi deja ce drumuri și ce pierderi de timp implică deschiderea uneia. Însă noi te ajutăm, indiferent ce tip de firmă vrei să înființezi. Te ajutăm cu:

  • înființări firme în Timișoara,
  • modificări de firme,
  • închideri de firme,
  • găzduire sediu social,
  • consultanță pentru fonduri europene,
  • servicii de contabilitate,
  • consultanță în afaceri,
  • consultanță ANAF, Primărie, ISU,
  • consultanță pentru colectarea deșeurilor,
  • plus absolut orice ai nevoie pentru firma ta!

cum deschizi o firma - Corsim TM

Leave a comment

Inchidere, Modificare, Infiintare Firma, SRL, SRL-D, PFA, II