Am vorbit în acest articol despre cum se înființează o asociație de proprietari, pas cu pas. A venit momentul să înțelegem cum funcționează o asociație, care este structura organizatorică a unei asociații de proprietari și ce să faci dacă ai ceva de reclamat împotriva asociației. Află totul din acest articol!

Structura organizatorică a unei asociații de proprietari

Ca să înțelegi mai bine cum funcționează o asociație, îți prezentăm mai jos structura organizatorică a unei asociații de proprietari.

1.Administratorul

Acesta gestionează atât fondurile bănești ale asociației de proprietari, cât și bunurile fizice. Totuși, el nu le gestionează după bunul plac, ci în urma consultării cu proprietarii din acel bloc. După fiecare investiție realizată, trebuie să prezinte raportul de cheltuieli, chitanțele, facturile etc.

Administratorul depune această muncă în favoarea și în interesul condominiului pe baza unui contract de muncă individual încheiat. Așadar, el primește un salariu pentru munca sa. Acest salariu este plătit în mod egal de către toți locatarii blocului.

2.Cenzorul

Cenzorul este cel care supraveghează asociația, așa încât să se asigure că toate prevederile legale sunt îndeplinite. Tot cenzorul sau cenzorii verifică modul în care s-au cheltuit fondurile asociației. Totuși, nu oricine poate fi cenzor al unei asociații de proprietari: persoanele fizice trebuie să aibă studii economice sau juridice, iar persoanele juridice cu titlu de cenzori trebuie să aibă domeniul de activitate în consultanță, audit sau contabilitate.

3.Președintele de bloc

Președintele de bloc este cel care semnează documentele oficiale ale asociației, cel care supraveghează și recepționează lucrările executate în interesul condominiului, se asigură că statutul și regulamentul asociației sunt respectate. Este ales prin vot de către locatari (minim 50% + 1 dintre voturi). Temporar, pentru maximum 90 de zile, activitatea sa poate fi delegată unui alt locatar.

4.Comitetul executiv

Comitetul executiv este format din președintele de bloc plus 2 sau 4 locatari. Întotdeauna, numărul locatarilor trebuie să fie par – așadar, nu pot fi niciodată 1 sau 3. În acest fel, voturile pot fi obținute echitabil. Comitetul executiv poate avea deci 3 sau 5 membri (dintre care unul este președintele de bloc), acestea fiind singurele variante posibile.

5.Locatarii blocului

Locatarii blocului sunt membri ai asociației de proprietari, fie că vor sau nu. Ei se supun obligațiilor ce le revin privind plata fondurilor, plata utilităților, respectarea și îngrijirea proprietății etc.

 

Aceasta este structura organizatorică a unei asociații de proprietari. Să vedem în continuare care sunt căile tale de acțiune dacă ești nemulțumit de calculele făcute de asociație pentru apartamentul tău.

Cum reclami o asociație de proprietari?

Căile de atac ale sumelor de plată impuse de asociația de proprietari sunt următoarele:

  • sesizezi în scris asociația de proprietari, ceri lămuriri și îți expui punctul de vedere; asociația este obligată să îți răspundă; astfel, primul pas este rezolvarea conflictului pe cale amiabilă; atenție, însă, poți face contestație pentru recalculare în câteva zile după afișarea sumei de plată la avizier; după trecerea acestei perioade (15 zile de obicei), lista se consideră acceptată la plată și nu mai ai dreptul să depui apoi vreo sesizare.
  • dacă situația nu s-a rezolvat și încă te consideri păgubit, adresează-te serviciului special din primăria de care aparții; acest serviciu este destinat asociațiilor de proprietari și îți va gestiona plângerea ta; fie va face anumite recomandări asociației de proprietari, fie va trimite o echipă în control pentru verificarea situației – cert este că acesta este al doilea pas pe care îl poți face dacă vrei să reclami asociația de proprietari.
  • dacă nu ești mulțumit nici de soluția dată de primărie, ultimul resort este să mergi la judecătoria de care aparții și să completezi o cerere de chemare în judecată; nu îți trebuie neapărat avocat, poți administra singur dovezile pe care le ai, martorii care te susțin etc.; dacă vei considera că primăria și-a încălcat atribuțiile sau a încălcat legea, îi poți chema și pe ei în instanță; după cum știi, un proces poate dura ani de zile, însă dacă vrei o expertiză contabilă a situației tale, trebuie să îți asumi acest dezavantaj.

Ai nevoie de consultanță fiscală sau juridică în Timișoara? Vrei să înființezi o asociație de proprietari sau să modifici anumite acte ale asociației pe care o conduci? Suntem aici pentru tine!

servicii infiintare firme ieftin inTimisoara

Leave a comment

Inchidere, Modificare, Infiintare Firma, SRL, SRL-D, PFA, II